هاردوکس (هارداکس) Hardox ورق ضد سایش محصول شرکت SSAB

هاردوکس یا هارداکس Hardox سرآمد ورق‌های ضد سایش جهان است. ورق ضد سایش هاردوکس از سطح تا عمق ورق سخت است و به شما اجازه می‌دهد تا طول عمر و بهره‌وری بالا را در محیط‌های چالش برانگیز فراهم آورید. سنگ، ذغال سنگ، مواد معدنی، ضایعات فلزی، شن و ماسه، و سایر مواد متخلخل به سختی می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر ورق ضد سایش هارداکس داشته باشند.

هاردوکس

فولاد Hardox با ترکیبی از سختی بالا، مقاومت به ضربه و تافنس، خود را به عنوان فولاد ضد سایشی مقاوم برای افزایش عمر مفید تجهیزات، قطعات و سازه‌ها در محیط‌های کاری سخت ثابت کرده است. مقاومت سایشی بالا یک عامل تجاری استراتژیک است. زمانیکه عمر مفید تجهیزات خود را دو، پنج یا چند برابر افزایش دهید، می‌توانید بهره‌وری خود را بالا برده و پول بیشتری ذخیره کنید.

ورق ضد سایش هاردوکس

سختی ورق ضد سایش هاردوکس Hardox

سختی ویژگی‌ای است که مقاومت در برابر سایش عالی را در طول عمر مفید ورق ضد سایش هارداکس فراهم می‌آورد. سخت بودن، سایش را به حداقل می‌رساند، زیرا لبه‌های مواد ساینده در برش سطوح سخت به مشکل می‌خورند. ورق‌های هاردوکس نه تنها سختی سطحی، بلکه تمام ویژگی‌های مربوط به سختی را دارا می‌باشند.

هارداکس روز به روز با شوک‌، ضربه‌های ناگهانی، خراش‌، شکستگی‌ و سوراخ شدن مواجه است، که مقاومت در برابر آن‌ها را مدیون سختی فراوان این ورق هستیم. با خواص کارگاهی خوب، می‌توان این ورق را خم کرد، فرم داد، جوش داد و همچنان در برابر ترک مقاومت کرد. در محیط‌های پرتنش، جایی که شکستن غیر قابل پیش‌بینی و هزینه بر باشد یا حتی امنیت دستگاه و افراد را تهدید کند، Hardox کمک می‌کند خطرات را به حداقل برسانید، تا تجهیزات و خط تولید از کار نیافتد.

خواص سازه ای هاردوکس

سختی تفاوت اصلی بین صفحات ضدسایش هارداکس با ورق‌های ضد سایش معمولی است. این چیزی است که باعث می‌شود هاردوکس به عنوان یک فولاد سازه‌ای استفاده شود. بنابراین شما می‌توانید آن را شکل دهید، خم کنید و جوش دهید بدون آنکه خواص خود را از دست دهد. قدرت بالای هارداکس Hardox، امکان طراحی‌های سبک‌تر را فراهم می‌آورد. از مزایای سختی آن می‌توان به توانایی تحمل ضربات سنگین بدون تغییر شکل پلاستیکی اشاره کرد.

انتخاب ورق ضد سایش مناسب

انتخاب ورق ضد سایش مناسب به افزایش عملکرد و بهره‌وری تجهیزات و قطعات کمک می‌کند. ورق‌های مقاوم به سایش هاردوکس Hardox برای ارائه عملکرد عالی و عمر طولانی طراحی شده‌اند. می‌توان هر دو این موارد را با انتخاب ورق مناسب با توجه به نیازها و احتیاجات به حداکثر رساند. فولاد هاردوکس دارای طیف وسیعی از گریدها، طول، عرض و ضخامت می‌باشد. در مواردی که ضخامت محدودیت استفاده ایجاد می‌کند، شرکت SSAB ورق هاردوکس را در ضخامت‌هایی از 0.7 تا 160 میلی‌متر ارائه می‌دهد. این مورد به همراه ابعاد جدید و توانایی عملکرد آن مانند فولاد ساختاری امکان ایجاد خلاقیت و طراحی بهتر را فراهم می‌کند.

WearCalc 2.0، نرم افزار پیش بینی سایش اختصاصی SSAB، به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت و به آسانی بتوانید عمر مفید نسبی را برای تمام گریدهای فولاد Hardox محاسبه کنید. بنابراین می‌توان متریال مصرفی را با توجه به هزینه، سایش، عملکرد و وزن بهینه کرد.

ظرفیت بارگیری و عمر کاری هارداکس Hardox

فولاد مقاوم در برابر سایش هاردوکس به کاهش وزن کمک می‌کند و عمر مفید کامیون‌ها، دامپرها، باکت‌ها، و موارد دیگر را افزایش می‌دهد.

به نظر می‌رسد که هارداکس در اصل به عنوان ورق پوششی شناخته شده است. اما مشخص شد که فولاد هاردوکس می‌تواند به عنوان بخش حامل بار در بسیاری از برنامه‌های کاربردی به دلیل ترکیب منحصر به فرد سختی و تافنس عمل کند. با ورق‌های ضد سایش هاردوکس، می‌توانید ساختارهای مقاوم در برابر سایش، قوی و سبک را همزمان طراحی کنید. امروزه هارداکس نسبت به سال‌های اولیه پیشرفت زیادی داشته است. این محصول در طیف گسترده‌تری تولید می‌شود، برای مثال ورق‌های سنتی مقاوم به سایش، لوله مقاوم به سایش و میله‌های گرد هاردوکس موجود هستند.

فولادی سخت جان برای طول عمر تجهیزات

مقاومت سایشی بالا همیشه کلید موفقیت ورق‌های هارداکس بوده است. امروزه هاردوکس Hardox سخت‌تر و با تافنس بالاتر قادر به مقاومت در برابر ضربه‌های سنگین بدون تغییر شکل و یا ترک خوردگی دائمی است. بنابراین اگر شما اپراتور تجهیزات یا ماشین‌آلات هستید، نگران نباشید. هاردوکس می‌تواند روز به روز مقاوم تر شود و ضربه‌های بیشتری را تحمل کند، ولی همچنان به عملکردش ادامه دهد.

اگر شما یا مشتریانتان صاحبان تجهیزات یا صنایع هستید، تجهیزات تولید شده از فولاد هاردوکس را به عنوان یک سرمایه گذاری استراتژیک در نظر بگیرید. نه تنها این موضوع باعث افزایش عمر مفید می‌شود بلکه بدون ترک‌های زشت و فرورفتگی‌های ناشی از ضربه، تجهیزات شما در حین استفاده ظاهر زیباتری نیز خواهند داشت.

ضمانت در کار

استفاده از ورق‌های ضد سایش در کامیون‌ها، کانتینرها یا میکسرهای بتن کمک می‌‎کند وزن خودرو کاهش یابد و مصرف سوخت را بهبود می‌بخشد. که می‌توان وزن بار قانونی کامیون‌ها را افزایش داد و یا حتی یک وسیله نقلیه کوچک‌تر، با کارآیی بیشتر را جایگزین کرد. وزن کمتر بدنه‌های سبک‌تر به وسایل اجازه حمل بار بیشتری نسبت به وسایل نقلیه مشابه را می‌دهد. به عنوان مثال، یک کانتینر زباله سبک‌تر که ار ورق هاردوکس Hardox ساخته شده است افزایش ظرفیت بارگیری 10-20٪ و یا حتی بیشتر در برخی موارد را دارد.

این ظرفیت اضافی ممکن است به تعداد سفرهای کمتر در روز منجر شود. زیرا وسیله نقلیه می‌تواند بار بیشتری را حمل کند. وزن کمتر همچنین باعث کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های عملیاتی نیز می‌شود.

از دیگر امتیازهای ورق‌های ضد سایش هاردوکس Hardox می‌توان به امکان بازیافت 100% آن در پایان عمر مفیداش بدون آسیب رساندن به خواص یا عملکرد ورق اشاره کرد. بنابراین چه نیاز داشته باشید کوه جا به جا کنید، گودال حفر کنید یا بارهای سنگین حمل کنید، فولاد هاردوکس برای کمک به جهانی قوی‌تر، سبک‌تر و پایدارتر کار می‌کند.

SSAB به طور مداوم برای بهبود فرآیند‌های تولید، به منظور توسعه محصولات جدید و بهتر در تلاش است. که این امر موجب تضمین توانایی تحمل بیشتر و بهبود شرایط کارگاهی می‌شود. ضمانت هاردوکس SSAB شامل استحکام مقاومتی ضخامت، استحکام مقاومتی سطح و همچنین خم‌پذیری بالا است.

دریافت اطلاعات فنی و دیتاشیت گریدهای هاردوکس:

ورق ضد سایش هاردوکس ۴۰۰

ورق ضد سایش هاردوکس ۴۵۰

دیتاشیت ورق ضد سایش هاردوکس ۵۰۰

ورق ضد سایش هاردوکس ۵۵۰

ورق ضد سایش هاردوکس ۶۰۰

دیتاشیت ورق ضد سایش هاردوکس اکستریم