ناگفته های سایش – قسمت دوم

انتخاب گرید و ابعاد

شما همیشه می‌توانید ورق ضد سایش مناسب بسته به چالش‌های سایشی خود را پیدا کنید. همچنین با طیف وسیع قابل انتخابی از گریدهای سختی، ضخامت و عرض می‌توانید بازدهی خود را به حداکثر برسانید.

به طور کلی گریدهای 400 و 450 ورق های ضد سایش با کاربردهای متنوع و چقرمگی بالا، خم‌پذیری خوب و جوش‌پذیری عالی هستند.

گرید 500 یک ورق ضد سایش ضربه پذیر، انعطاف‌پذیر و جوش‌پذیر است که در مواردی که مقاومت بالا در برابر سایش مد نظر است استفاده می‌شود.

گرید 550، با سختی 550 برینل و تافنس مطلوب، بدون کاهش مقاومت در برابر ترک خوردگی برای افزایش عمر سایش طراحی شده است.

در بین برندهای معروف دنیا، برند هاردوکس دارای گرید با سختی 600 برینل است. این گرید با وجود سختی بالا هنوز هم می‌تواند برش و جوش داده شود، که آن را یک ورق عالی برای مواردی با کارایی بالا می‌کند ولی باید در نظر داشت که تافنس و ضربه پذیری بسیار پایینی دارد و ترد و شکننده است. کار کردن با این ورق مستلزم دانش و تجربه کارگاهی و تخصصی بالایی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید.

همچنین هاردوکس اکستریم برای کاربردهایی که نیازمند مقاومت سایشی بالا هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول می‌تواند جایگزین محصولات سایشی گران‌قیمت مانند صفحات با روکش سخت و چدن سفید با کروم بالا باشد. این فولاد از نظر عملکرد کارگاهی شبیه هاردوکس گرید 600 است و کار کردن با آن نیاز به تجربه بالایی دارد ولی همچنان می‌توان با روش‌های خاص کارگاهی آن را خم کرد، برش داد و سوراخ کرد.

مزایای کاربردی استخراج از معادن

عملیات معدنکاری در معادن رو باز و معادن شن و ماسه تقاضا برای تجهیزات ضد سایش را بالا می‌برد. وقتی صحبت بر سر مقاومت در برابر سایش باشد، بی‌تفاوتی نسبت به این پدیده می‌تواند هزینه‌های زیادی را به بار آورد. ورق‌های مقاوم به سایش مزایای بی‌نظیری را در بخش معدن از طریق افزایش مقاومت به سایش تجهیزات مورد استفاده در کل جریان تولید ارائه می‌دهند.

مرغوبیت و مقاومت به سایش ورق‌های مورد استفاده در تجهیزات معادن می‌تواند تفاوت‌های چشمگیری را رقم بزند.

ورق‌های ضد سایش مرغوب راه حل سریع و مطلوب در عملیات کارگاهی هستند. جوش پذیری و عملیات کارگاهی آسان این امکان را می‌دهد تا معادن بتوانند برنامه تعمیرات خود را تنظیم کرده و تولید را ادامه دهند. همچنین نیاز به انبار کردن قطعات یدکی نیز کاهش می‌یابد. هنگامی که پای طراحی در میان است خواص منحصر به فرد ورق‌های مقاوم به سایش افکار شما را به سمتی فراتر از افکار معمول برده و اجازه طراحی در سطوح جدیدتری از اجرا و عملکرد را می‌دهد، که در نتیجه کاهش هزینه‌ها را به همراه خواهد داشت.

برای بهره‌گیری از دانش فنی بیشتر کافی است سئوالات و مشورت خود را از طریق ایمیل info@kavehsteel.com با ما در میان بگذارید.

منبع